Experiència Erasmus - Carla Serrat

MOBILITAT: REALITZACIÓ DEL PROJECTE FINAL A L’ESTRANGER  
École Supérieure d'Art des Pyrénées — Pau Tarbes
 
Carla Serrat, alumna de Pintura de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, que realitza el Projecte final a L'École Supérieure d'Art des Pyrénées, ens explica la seva experiència.


/////////////////////////////////////////////////////////

Ara ja fa gairebé dos mesos i mig que vaig aterrar a Tarbes (França). És una petita ciutat, semblant a Vic, tranquil·la i sense gaire moviment cultural (sincerament).
L'École d'Art et Ceramique de Tarbes, és com un oasis aquí! Està situada en un lloc molt privilegiat, a l'entrada del Jardin Massey, força gran i bonic (he fet unes quantes fotos). És tota petitona però no li falta de res, i això la fa encara més especial, potser en total hi ha uns 120 estudiants. És per això que des del primer dia ja no em va costar gens ni mica parlar i conèixer al personal, i amb dues setmanes ja coneixia a tothom de l'Escola, que a més a més em va rebre amb els braços oberts. Crec que en aquest aspecte tinc molta sort, d'aquest tracte tant proper amb la gent. És del que més contenta estic, de la gent i l'ambient de l'Escola.
Aquí però, el professorat potser és el més complicat d'encaixar de tot. La metodologia/pedagogia d'aquests és molt conceptual i al meu entendre no contemplen l'ofici artístic en sí, i és per això que la tècnica per a ells és l'últim que compta. Encara ara em costa una mica acostumar-me a tot això, i tot i que no ho comparteixo al cent per cent, és precisament el que ho fa encara més interessant. Realment em fa treballar, pensar i analitzar la meva feina d'una altra manera. A més, és quan m'adono que la llengua és realment una barrera dintre aquest camp tan personal i ple de matisos (si no la domines totalment, com és el meu cas).
Això sí, quatre mesos passen volant! Ara és quan tot just començo a tenir la sensació d'adaptar-me a tot plegat i ja em queda res per acabar de gaudir de l'experiència!


erasmus-carla-serrat-tarbes

erasmus-carla-serrat-tarbes

erasmus-carla-serrat-tarbes