Experiència Erasmus - Núria Expósito

MOBILITAT: REALITZACIÓ DE PRÀCTIQUES I PROJECTE FINAL A L’ESTRANGER 
Berlín

Núria Expósito, alumna de Pintura de l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, que realitza les pràctiques a l'empresa amb la fotògrafa Kathrin Harms a Berlín, ens explica la seva experiència.



/////////////////////////////////////////////////////////


Em dic Núria i sóc alumna de l'Escola d'Arts de Vic.
Vaig decidir venir a viure a Berlín sis mesos per realitzar les meves pràctiques professionals i el meu projecte final del Cicle Formatiu de Grau Superior d'Arts aplicades al mur, altrament conegut com Pintura.
El meu contacte de pràctiques és una fotògrafa alemanya, la Kathrin
Harms (http://www.kathrinharms.de/), autònoma que treballa per algunes
agències de viatges per poder realitzar els seus projectes més
personals.

Aquest contacte em va arribar a través de la Carla Serrat Tarré,
alumna també de l'Escola. Ella coneixia a la Kath i així vaig trobar
la via d'arribada a Berlín.

La primera residència me la va proporcionar la Cora Marín, de l'Escola
actualment en procés de sel·lecció per de la Berlin Universität der
Künste.
Vaig viure amb ella un mes i mig mentre buscava residència i gestava
el projecte final.
Vaig marxar de casa de la Cora per entrar en un edifici llogat per un
grup de persones que viuen de manera comunitària.
Allà viu l'Anna Bruguera, ex-alumna de l'Escola d'Arts i amiga que em
va deixar viure a casa seva una temporada.
Es tracta d'un edifici de quatre plantes habilitat pels seus propis
inquilins per poder-hi viure, magatzem/fàbrica restaurat en perfectes
condicions per a la vida de més de 40 joves i no tant joves disposats
a compartir i viure d'una manera una mica diferent a la avorrida i
malaltissa manera de viure de la societat actual.
Les quatre plantes disposen de amplies cuines amb taules grans i zones
comunitàries per debatre, fumar, conversar, llegir, tocar instruments,
observar i sobretot aprendre.Cada setmana es troben per parlar sobre
temes de gestió i administració de La Casa.
Tres cops per setmana es prepara menjar i es serveixen begudes a la
planta baixa, que és un punt de trobada.

Envejo la capacitat d'organització i gestió.

En aquesta casa he trobat al Pascal, un noi que tot parlant va saber
que no tenia habitació a Berlín i ell compartia el pis amb més gent
però una d'ells marxava.
D'aquesta manera he trobat pis a Berlín.

Comparteixo habitació amb en Gil Garcia, alumne de l'Escola i amic,
que ha vingut a trobar-se en aquesta ciutat.
Vivim amb 4 persones més en un pis a Wedding, nord de Berlín.

Berlín valora l'art i l'artesania, l'actitud germànica vers molts
assumptes està a anys lluny de la nostra.
Berlín és ple de museus amb espoliacions d'altres països, ple de
galeries i espais expositius absolutament recomanables i en molts
casos gratuïts.
Però no fa falta entrar a un museu per adonar-se'n de com d'important
és l'art a Berlín; Berlín sencer està pintat, hi ha murals a cada
cantonada, a cada façana, a cada racó. Hi ha un moviment molt potent,
"collage callejero" que consisteix en crear, reproduir i exposar
múltiple i omniscientment en tots els carrers que puguis.
El terra de Berlín és totalment uniforme. Gairebé cada carrer té un
material diferent per trepitjar, un relleu diferent, significatiu,
simbòlic.
Les arrels dels arbres desnivellen les voreres.
Aquí a les 4 és fosc, la gent no esmorza, dina i sopa, la gent menja
quan té gana i a tot arreu i les cerveses no és que siguin més bones,
és que són més grans. No hi ha pernil ni llonganissa, i els tomàquets
són aigua.
Tota la ciutat està plena d'Espanyols i Turcs. Som els immigrants més
abundants i per tant els més despreciats. Si ets Espanyol, Italià o
Grec tens molts problemes per trobar pis, feina, ajudes...

Estic disposada a realitzar part del meu projecte final aquí. Encara
no té títol, però aquest viatge i el contacte amb la Kathrin,
fotògrafa professional, està marcant molt la pauta de treball.

Aquí us deixo amb l'enllaç del meu lloc web http://nuriapint.wix.com/hache
on hi estic endreçant tot el treball que he anat realitzant.

També us adjunto el meu tumblr personal http://intercalada.tumblr.com/
i el tumblr especific del meu projecte final http://ich-sehe.tumblr.com/.

erasmus-nuria-exposito-berlin

erasmus-nuria-exposito-berlin

erasmus-nuria-exposito-berlin

erasmus-nuria-exposito-berlin

erasmus-nuria-exposito-berlin
erasmus-nuria-exposito-berlin