Imatge d'identitat dissenyada per Anaïs Valle
Les característiques del projecte, les inquietuds i interessos dels interns, alumnes i professors del centre i tota la informació obtinguda en la visita al centre penitenciari van establir unes innegables connexions de compromís amb les circumstàncies particulars de l’encàrrec.Es va fer palesa la necessitat d’una identitat visual que proporciones una imatge pròpia i sòlida que diferenciés netament el concepte i espai escola del concepte i espai presó.
L’experiència ha significat un procés pels estudiants durant el qual han sorgit inquietuds i mirades que van més enllà de les que s’observen de manera habitual dins la formalitat acadèmica. A la complexitat de la proposta que es va fer als alumnes s’hi afegia les circumstàncies personals, els relats i interessos dels receptors i el coneixement d’una realitat que no es tant distant ni tant allunyada de tots nosaltres.
El procés ha esdevingut un repte creatiu i humà de gran interès pedagògic, que ha servit per analitzar i reflexionar sobre el comportament comunicatiu en unes circumstàncies i una comunitat singular i la influència social positiva del disseny.
El projecte es va iniciar el més de novembre i el dia 29 de novembre els alumnes van fer una visita al centre, en la qual vam compartir una estona amb l’alumnat del centre. Tant els alumnes de l’escola com l'alumnat del centre Carme Karr van gaudir d’una tertúlia on es va debatre què és l’escola per ells. Posteriorment, els alumnes del centre van fer una visita a l'Escola, on van poder veure les propostes desenvolupades pels alumnes. La marca d'identitat seleccionada per al centre Carme Karr ha estat dissenyada per l'alumna Anaïs Valle, alumna de segon curs d'ESDAP.